Як оформити субсидію

Подати документи для призначення житлової субсидії можна двома  способами: в паперовому та електронному вигляді.

Для того, щоб подати документи в паперовому вигляді необхідно  звернутися до Центру надання адміністративних послуг: вул. Миру, буд. 102. При зверненні необхідно мати: паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків членів домогосподарства та членів їх сімей (в тому числі, які зареєстровані за іншою адресою), інформацію про особові рахунки організацій-надавачів житлово-комунальних послуг (зазначається у платіжних квитанціях або розрахункових книжках), інформацію про виплатні реквізити банківської установи для виплати субсидії, інформацію в якій зазначена загальна площа житлового приміщення  (документи, що засвідчують право власності  на житло).

Також заяву та декларацію для призначення житлової субсидії можна надіслати поштою. При надсиланні заяви поштовим зв’язком, просимо бути уважними при заповненні цих документів, адже будь-які неправильні дані не дадуть змогу ідентифікувати особу, що буде підставою для відмови у призначенні житлової субсидії, оскільки  заява і декларація вважаються такими, що не неподані  у разі, коли не внесені у повному обсязі відомості (прізвище. ім’я та по батькові, сімейний стан, число, місяць і рік народження, реквізити паспорта чи іншого документа, що посвідчує особу, ІПН) – тобто – в призначені субсидії буде відмовлено. Це також стосується даних про осіб, які тимчасово проживають за кордоном у зв’язку з роботою, навчанням, лікуванням.

В електронному вигляді заяву та декларацію для призначення житлової субсидії можна подати через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики або Єдиний державний веб-портал електронних послуг. Зокрема, на сайті Мінсоцполітики є розділ «Оформлення субсидії онлайн», доступний за посиланням  https://www.msp.gov.ua/news/17660.html

Управління соціального захисту населення наголошує на тому, що субсидія призначається на зареєстрованих членів домогосподарства. На жаль, трапляються випадки, коли заявники забувають когось зазначати в декларації. Важливо знати, що до членів домогосподарства включаються особи, які не зареєстровані за адресою  домогосподарства, але перебувають у шлюбі з членами домогосподарства, а також неповнолітні діти до досягнення 18-ти  річного віку.  Тому, при поданні заяви та декларації, в обов’язковому порядку, зазначаються відомості про зазначених осіб, а саме: паспортні дані (для дітей віком до 14 років – свідоцтво про народження), код платника податків. Також оригінали цих документів необхідно пред’явити  у разі подання заяви, які скануються до програмного комплексу «Соціальна громада».

За бажанням заявника субсидія може призначатися на фактично проживаючих зареєстрованих осіб. Для підтвердження факту непроживання осіб за місцем реєстрації необхідно подати будь-які документи (довідки, що підтверджують місце перебування особи в іншій місцевості у зв’язку з роботою, навчанням, лікуванням, відбуванням покарання, в тому числі легалізовані в Україні документи про набуття страхового стажу в іншій країні; акти обстеження матеріально-побутових умов; договори оренди житла в іншому місці тощо). Доходи осіб, які не проживають, але зареєстровані за адресою домогосподарства, не включаються до розрахунку субсидії і на них не розраховуються соціальні норми. До управління звертаються громадяни, у яких зареєстровані повнолітні діти, які є громадянами інших країн та давно вибули на постійне проживання і при цьому не знялися з реєстрації, –  у таких випадках субсидію призначити неможливо.

Після подання документів субсидія призначається з першого числа місяця звернення до дати закінчення опалювального сезону. Розраховуються субсидії як на опалювальний, так і на неопалювальний сезон. У жовтні буде здійснено розрахунок субсидії з врахуванням послуги опалення, включаючи і тих осіб, яким субсидія у літній період була призначена у розмірі 0,00 грн.   

Управління соціального захисту населення.