Про пільги на оплату житлово-комунальних послуг

Відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послугу грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 №373, з 1 січня 2019 нарахування пільг, на відміну  від субсидій, проводиться у грошовій готівковій та безготівковій формі.

У разі бажання отримувати пільги в грошовій готівковій формі, кошти перераховуються рахунки одержувачів в місяці наступному за звітним. Разом з тим, у разі отримання управлінням від організацій-надавачів послуг інформації про наявність простроченої понад три місяці заборгованості з оплати послуг, строк позовної давності якої не минув, сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 гривень),   пільговикам, які отримують пільгу у готівковій формі, виплата пільги з наступного опалювального (неопалювального) сезону здійснюватиметься АВТОМАТИЧНО у грошовій безготівковій формі.

При отриманні пільги у грошовій безготівковій формі механізм надання пільг здійснюється без участі пільговика, за наступною схемою:

– АТ «Ощадбанк» автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на якому обліковуються пільгові кошти, індивідуально для кожного пільговика;

– управлінням проводиться нарахування пільг, інформація про що передається до Міністерства соціальної політики України, а останнім – до АТ «Ощадбанк»;

– АТ «Ощадбанк» проводить перерахування коштів управителям багатоквартирних будинків, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків та виконавцям комунальних послуг у такій послідовності:

1. постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення;

2. постачання гарячої води,

3. централізоване водопостачання, централізоване водовідведення;

4. постачання та розподіл електричної енергі;

5. постачання та розподіл природного газу;

6. поводження з побутовими відходами;

7. послуги з управління багатоквартирним будинком;

8. внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку;

Проте, за бажанням, громадянин може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги шляхом подання відповідної заяви до управління соціального захисту населення.

Інформація про послуги, за якими не було проведено оплату, щомісяця після 18 числа направляється АТ «Ошадбанк» пільговику шляхом смс-повідомлення, де зазначається сума, яку необхідно доплатити по кожному виду послуг.

Після закінчення опалювального сезону суми невикористаних пільгових коштів, що відображені на облікових записах пільговиків, які утворилися станом на 1 червня, автоматично перераховуються з рахунку для виплати пільг на наявні поточні рахунки пільговиків в АТ «Ощадбанк».

У разі ж відсутності відкритого рахунку в АТ «Ощадбанк», особам, які отримують пільги у грошовій безготівковій формі, необхідно звернутися із заявою до АТ «Ощадбанк» та оформити його відкриття в порядку, визначеному банком. При відсутності звернень пільговиків щодо виплати залишків коштів, відповідні суми пільг 20 грудня поточного року повертаються до державного бюджету.

Особи, які отримують пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу зобов’язані повідомляти управління про зміни обставин, які впливають на їх надання: зміна місця реєстрації та/або фактичного проживання пільговика або члена його сім’ї; зміни у складі сім’ї (одруження, розлучення, народження дитини, смерті члена сім’ї); зміна характеристик житла (встановлення приладів обліку, зміна переліку отримуваних житлово-комунальних послуг та їх виконавців, тощо) та інші обставини, які випливають на надання пільг. Звертаємо увагу на те, що суми пільг, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пільговика,  повертаються до державного бюджету.  

Управління соціального захисту населення.